Pytanie:
Czy do umowy zlecenia podpisanej z pracownikiem wymagana jest dodatkowa ewidencja czasu pracy przez zleceniobiorcę? Przyjmijmy, że ewidencja czasu pracy prowadzona jest przez elektroniczny rejestrator czasu pracy. Godziny zarejestrowane ponad dzienny wymiar czasu pracy dotyczą realizacji pracy w ramach umowy zlecenia i nie są za nie wypłacane godziny nadliczbowe. Czy taki wydruk z rejestratora jest wystarczający do rozliczenia umowy zlecenia?
Odpowiedź:
Przepisy nie precyzują jak dokładnie ma wyglądać ewidencja czasu pracy w przypadku umów zlecenia. Jeżeli prowadzona jest elektroniczna ewidencja czasu pracy to jest ona wystarczająca, ale wymaga jasnego zaznaczenia, które spośród wykazanych w niej godzin pracy realizowane są w ramach stosunku pracy, a które w ramach umowy zlecenia, tak by zarówno zleceniobiorca jak i zleceniodawca (a także organy kontrolujące) nie miały wątpliwości co do zakwalifikowania czasu pracy do poszczególnej umowy.