Pytanie:
Z uwagi na niewykonanie polecenia służbowego postanowiłem przyznać karę upomnienia mojemu pracownikowi. Bardzo proszę o informację na co muszę uważać aby nie narazić się na zarzut naruszenia przepisów formalnych przy zastosowaniu procedury z tym związanej (co później może kwestionować pracownik)
Odpowiedź:
Przesłane dokumenty spełniają wymogi formalne. Szczególne znaczenie ma zawiadomienie o wymierzeniu kary porządkowej, które trafia następnie do akt osobowych pracownika. Proszę oczywiście zadbać o to, żeby pracownik zapoznał się zawiadomieniem (po uprzednim jego wysłuchaniu) oraz potwierdził otrzymanie kary porządkowej własnoręcznym podpisem. Sugeruję wręczenie zawiadomienia o wymierzeniu kary porządkowej w asyście świadków, którzy w razie czego będą mogli później potwierdzić, że ta kara rzeczywiście została nałożona – to na wypadek gdyby pracownik nie chciała podpisać pisma. Na marginesie zwracam uwagę, że zgodnie z art. 109 par. 3: Jeżeli z powodu nieobecności w zakładzie pracy pracownik nie może być wysłuchany, bieg dwutygodniowego terminu na zastosowanie kary porządkowej nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu do dnia stawienia się pracownika do pracy.