Samo wynajęcie i zatrudnienie pracowników w nowej lokalizacji Zakładu nie powoduje konieczności zgłaszania tego faktu przez pracodawcę inspekcji pracy czy też inspekcji sanitarnej. Nie jest również konieczne informowanie w szczególnej formie funkcjonujących w zakładzie pracy związków zawodowych (obowiązek taki istnieje w przypadku przejścia zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę). Natomiast zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 1881 z póżn. zm.), pracodawca jest obowiązany udzielić na wniosek zakładowej organizacji związkowej informacji niezbędnych do prowadzenia działalności związkowej, w szczególności informacji dotyczących działalności i sytuacji ekonomicznej pracodawcy związanych z zatrudnieniem oraz przewidywanych w tym zakresie zmian. Zatem obowiązek udzielenia informacji dotyczącej powstania nowej lokalizacji mógłby powstać po stronie pracodawcy w przypadku wystąpienia przez organizację związkową z wnioskiem o jej udzielenie. Jeżeli natomiast pracodawca będzie chciał w inny sposób uregulować kwestie związane z normami czasu pracy lub wynagrodzeniem pracowników świadczących pracę w nowej lokalizacji zakładu to należy wskazać, iż w ramach jednego Zakładu (jednego pracodawcy) obowiązuje jeden regulamin pracy oraz jeden regulamin wynagradzania dla wszystkich lokalizacji, zatem należy dokonać ewentualnych zmian w istniejących już regulaminach.
Należy w tym miejscu mieć także na uwadze przestrzeganie przepisów dotyczących dyskryminacji pracowników. Jeżeli pracownicy nowej lokalizacji będą świadczyć pracę na takich samych stanowiskach jak pracownicy w obecnej lokalizacji to przyznanie im innych dodatków do wynagrodzenia będzie wymagało wykazania obiektywnych powodów uzasadniających takie działanie pracodawcy. Innym rozwiązaniem może być również zastosowanie wobec konkretnych pracowników premii uznaniowych nie wymagających precyzowania zasad ich przyznawania.