Skip to content
Menu
  • Strona główna
  • O blogu
  • Wsparcie prawne HR
  • Nasza Kancelaria
Prawo pracy blog
Menu

Utrzymanie zatrudnienia po okresie pobierania dofinansowania

Posted on 1 czerwca 20201 czerwca 2020 by Rakoczy Wroński Adwokaci i Radcowie Prawni sp. p.

Pytanie:

Jak długo pracodawca jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracownika, który został ujęty we wniosku o dofinansowanie do wynagrodzenia z powodu COVID-19?

Odpowiedź:

Pracodawca obowiązany jest do utrzymania zatrudnienia pracowników objętych  wnioskiem jedynie w okresie dofinansowania. Wynika to z art. 73 pkt. 20 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARC-CoV-2, czyli tzw. tarczy 2.0.

Na mocy powołanego przepisu dokonano zmiany w art. 15g ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych zasadach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, zmianie uległ m.in. ust. 17 tego artykułu, który ma obecnie brzmienie:

„17. Do wypłaty i rozliczania świadczeń, o których mowa w ust. 1, oraz środków, o których mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio przepisy art. 7–16 ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy, z wyjątkiem art. 8 ust. 3 pkt 8 oraz art. 13 pkt 2 tej ustawy, oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy.”

Zgodnie z wspomnianym art. 13 pkt. 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy, pracodawca był zobowiązany do utrzymania zatrudnienia w okresie pobierania przez pracownika dofinansowania oraz w okresie przypadającym bezpośrednio po okresie pobierania świadczeń. Obecnie należy utrzymać zatrudnienie jedynie w okresie wskazanym we wniosku.

Zatem na mocy art. 15g ust. 17 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. zmienionego mocą art. 73 pkt. 20 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, konieczne jest jedynie utrzymanie zatrudnienia w okresie wskazanym we wniosku.

Facebook
fb-share-icon
LinkedIn
Share
Posted in Bez kategoriiTagged covid-19, tarcza antykryzysowa

Nawigacja wpisu

Rozwiązanie umowy na podstawie art. 53 KP
Elektroniczne paski wypłat

Related Post

  • Zapis w umowie o pracę dotyczący premii uznaniowej
  • Wniosek o urlop rodzicielski
  • Czym jest czterobrygadówka?
  • Brak statusu zakładu pracy chronionej, a zatrudnienie osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności
  • Jakie oznaczenia powinny znaleźć się w grafiku czasu pracy?
  • Obowiązki pracodawcy związane z nową dyrektywą unijną o sygnalistach
  • Ponowne zatrudnienie a okres wypowiedzenia
  • Badanie trzeźwości pracowników – nowe rozwiązania
  • Przerwa obiadowa w pracy

Ostatnie wpisy

  • Zapis w umowie o pracę dotyczący premii uznaniowej
  • Wniosek o urlop rodzicielski
  • Czym jest czterobrygadówka?
  • Brak statusu zakładu pracy chronionej, a zatrudnienie osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności
  • Jakie oznaczenia powinny znaleźć się w grafiku czasu pracy?

Archiwa

  • listopad 2023
  • październik 2022
  • maj 2022
  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
Theme Design & Developed By OpenSumo