Pytanie:
Czy pracodawca użytkownik ma obowiązek przesłania funkcjonującego w jego zakładzie pracy regulaminu wynagradzania agencji pracy tymczasowej?
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 9 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 594 z późn. zm.):
„Pracodawca użytkownik informuje agencję pracy tymczasowej na piśmie o: 1) wynagrodzeniu za pracę, której wykonywanie ma być powierzone pracownikowi tymczasowemu, oraz o wewnętrznych regulacjach dotyczących wynagradzania obowiązujących u danego pracodawcy użytkownika, a na wniosek agencji pracy tymczasowej przedstawia do wglądu treść tych regulacji;”
Już z samej treści powołanego przepisu wynika, iż pracodawca nie ma obowiązku przesyłania agencji obowiązującego w jego zakładzie pracy regulaminu wynagradzania, a jedynie na wniosek agencji pracodawca jest zobowiązany do przedstawienia treści regulaminu wyłącznie do wglądu.
Zatem obowiązkiem pracodawcy jest pisemne poinformowanie agencji o obowiązujących w jego zakładzie pracy regulacjach odnoszących się do wynagradzania pracowników oraz ewentualnego przedstawienia do wglądu tych dokumentów na wniosek zgłoszony przez agencję.